ANTONIN HECK


Mark



Antonin Heck is a self-taught visual artist. He is also a stage designer and has a great experience in the field of woodworking. 
Wood is the main subject of his sculpture, and in recent years he has been exploring other materials such as Wax, metal and paper.

The urgency in which his technique fits is in keeping with the current period. He multiplies the materials used in his work. His gaze is on industrial mass consumer goods for his palette of colors thatpunctuate the landscapes of his urban life. The work of Antonin Heck plays with the transversality of the functioning of a material. This radical treatment of the material approaches a plasticity 
linking the gesture, the impact and the modification of the natural color by the effect of surprise.

He conceives his work of sculptor without limit as for the treatment of the matter.
It is exercised at the limits of the material's resistance 
capacity by following the natural thread of wood until it takes a 
direct and uncompromising angle of attack on the material. He practices the physical impact until the rupture of the fiber, this 
applied gestural technique reminds him to the foundations of the direct prehistoric size.

Antonin Heck invented a typography that he named Alphacodheck, initially used to carve words, it again diverts the operation of this 
material to pure drawing and uses it on different media. This manual practice uses the typographical agglomeration, the variations of the size of the registered character sizes, and produces images 
consisting of micro-alphabetic characters. This typographic game findsthese rules in the rigor of an architecture of the letter.
This language deals with the letter that becomes - point and trait - a pictorial texture in which Antonin Heck writes stacks of words inspired by the oral and poetic Spoken Word.






SCULPTURE



EXTERNAL PROJECT





Antonin Heck est un artiste plasticien autodidacte. Il est également constructeur de décor de théâtre et a une grande expérience dans le domaine des métiers du bois. Le bois est la matière principale de ses travaux de sculpture.  Depuis quelques années il explore d’autres matières tel: la Wax, le métal et le papier.

L’urgence dans laquelle sa technique s’inscrit est en adéquation avec la période actuelle. Il multiplie les matériaux utilisés dans son travail. Son regard se porte sur la matière industrielle de grande consommation pour sa palette de couleurs qui jalonnent les paysages de son quotidien urbain. Les travaux d’Antonin Heck joue avec la transversalité du fonctionnement d’un matériau. Ce traitement radical de la matière approche une plasticité liant le geste, l’impact et la modification de la couleur naturelle par effet de surprise.

Il conçoit son travail de sculpteur sans limite quant au traitement de la matière.
Il s’exerce aux limites des capacités de résistance du matériau en suivant le fil naturel de bois jusqu’à prendre un angle d’attaque direct et sans concession sur la matière. Il pratique l’impact physique jusqu’à la rupture de la fibre, cette technique gestuelle appliquée le rappelle aux fondements de la taille directe préhistorique.

Antonin Heck a inventé une typographie qu’il nomme l’Alphacodheck, initialement utilisée pour sculpter des mots, il détourne à nouveau le fonctionnement de cette matière vers le dessin pure et l’utilise sur différent support. Cette pratique manuelle, utilise l’agglomérat typographique, la variations des tailles de caractères, et produit des images constituées de micro-caractères alphabétique. Ce jeu typographique trouve ses règles dans la rigueur d’une architecture de la lettre.
Ce langage traite la lettre qui devient, - point et trait - une texture picturale dans laquelle Antonin Heck écrit des empilements de mots inspirés de la technique orale et poétique Spoken Word.



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